torsdag 9 april 2015

vattenland & båt...


Hörde att det är vår hemma?!

Det börjar kännas att vi varit ute i solen ett par dagar nu! Axlar, näsa börjar svida lite även fast solskyddsfaktor 30 varit framme:-) Vad är det med benen egentligen, går det inte bränna denna kroppsdel, åtminstone få lite färg!

Vi har varit på vattenlandet som ligger typ 30m från vårt hotell. Packat med folk! Barnen älskar det och även några vuxna:-)
Jag blir yr bara jag ser på allt kaos och idag åkte jag faktiskt ett par korta banor med Julia som tyckte de var löjliga och jag skrek!



Pappa och Kjell åkte med barnen och jag tror de hade lika roligt som alla *andra* barn:-)

Vårt hotell e stort och ett enormt område men det mesta som buggy (som en golfbil för 7 pers)vattenlandet, båt ingår för hotellgästerna.


Efter middag (buffé varje kväll) tog vi en båttur och kikade runt i området. Folk hoppar av & på vid olika restauranger/hållplatser och det känns som man åker taxi fast på vattnet... Han som körde oss idag var från Kenya och jobbade här. Hans lön ca 5000kr per månad. De får inte ta hit sina familjer utan bara vara här för att jobba, skicka hem pengar till familjen och åka hem ett par ggr/år.....Han jobbade 6 dagar per vecka, precis lika som taxi killen som skjutsade oss från flygplatsen till hotellet. Taxi e faktiskt billigt här.

Här såg vi även ett ställe fullt med sköldpaddor.





I morgon hör jag av mig igen! Stor kram & sov gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar