torsdag 23 april 2015

IKEA & GRÖNA LUND


Det är helt omöjligt och absolut inte sant om någon säger att man ska åka till IKEA fram och tillbaka! Det GÅR inte!! Det tar alltid längre tid än man tror, och hade man en HEL dag över så skulle den nog inte räcka heller ...
Här finns allt!!
Vill ha så mycket. Jag börjar gilla pastellfärger. Så fint! (ljusrosa, turkost) Vi skulle iväg för att köpa en hylla .... och ändå tog det typ halva dagen! Och vagnen blev full ....  men mina saker syns knappt:-)

 Allt 39:- , 49:- och 59:- blir mycket ändå när man räknar ihop allt ... Opps! Ljus är ett måste, sugrör är ett måste, en ny sophink behövs, diskborste kan vara bra att ha en extra, ååå superhärliga plastglas och pappmuggar och tallrikar som kommer gå åt i sommar, en filt ifall det blir kalla kvällar....  mm

 

Mysigt, älskar att gå runt på IKEA, OM man får gå i sin egen takt. Lite flams och trams e alltid roligt .... Livet e alldeles för allvarligt ändå!

Det dyker upp nya saker hela tiden och så klart de finns på ikea .... Att enkelt ladda mobilen är väl bra´.... :-)


Den här kunde jag inte låta bli att köpa! Solcellsdriven taklampa. Finns två storlekar och kostar 79:- eller 99:- för den större.



Efter IKEA slängde vi ihop lite smörgåsar och pannkakor och hämtade barnen på skolan, sedan direkt till Gröna Lund och deras "genrep" inför helgens öppning! Fy, jag blir verkligen åksjuk bara av att titta på. Barnen älskar det och vad gör man inte ..... Står på sidan i solen och äter pop-corn:-) Lustiga huset kan jag gå men inte mycket mera än så. Förra året åkte jag elefanterna och fick nästan gå hem..





Här fick jag ner några burkar och fick ett litet pris: En hatt :-) så ikväll blev det hattkväll då:-)




Vid halv 8 kände vi oss nöjda! I alla fall vi vuxna ......  Hem och bada och sova och :

Sedan fick kvällen avslutas med en "klass-mamma träff" som var bokad sedan länge sen på ett hak nära vårt hem. Dålig uppslutning men mycket trevligt ändå.

NU SÄNGEN!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar