torsdag 2 april 2015

Glömsk, ha ont i magen eller få tappa kontrollen .....


Jag har sovit sämre än vanligt! Vaknat flera gånger och inte kunnat somna om igen.  I dag är ingen bra dag som jag gärna skulle vilja hoppar över! Vissa dagar är så.. Idag är en av dom❤

I dag (exakt) har det gått ETT ÅR ,,,,

Den absolut värsta dagen hittills i mitt liv!! Då beskedet kom efter bara några dagar av magsmärta och rastlöshet i hela min kropp...
Hon klarade inte sista operationen, och har somnat in!!!! Min syster. Jag skrek och bara grät. Jag hade i och för sig varit helt nere de senaste dagarna med tanke på att min syster från att vara helt frisk fick en plötslig hjärnblödning på en resa. Hon opererades ett antal ggr i huvudet men kunde inte räddas...
En vecka från frisk till borta ..........

Det är så otroligt oacceptabelt, sorgset och ofattbart fortfarande efter 12 månader!

Många säger att tiden läker alla sår ........ 

Jag tror inte på det!! Så här känner jag:

I början tillåter man sig själv att vara ledsen, gråta, vara förvirrad, glömsk, ha ont i magen, bara vara, tappa kontrollen,  samtidigt som hjärtat håller på att sprängas av saknad,sorg & en otrolig tomhet!



.... månader går ....



NU känner jag presis samma saknad MEN jag måste och kan välja en annan tanke!

Jag vill inte tänka de "värsta" tankarna utan väljer istället bort dom! Det kunde jag inte göra i början! Det gick inte då, de bara var där HELA tiden!
Jag vill inte tänka "aldrig mera" "mm  utan läget ÄR tyvärr som det är och det GÅR INTE GÖRA NÅGOT ÅT DET, MER ÄN ATT SJÄLV MÅ SÅ J:VLA DÅLIGT OM JAG VÄLJER ett visst sätt att tänka ....

DET är enda skillnaden, FÖR MIG! Att styra över mina egna tankar.. Att kunna välja. Att få vara glad för det jag faktiskt har!


Kram Kin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar