onsdag 18 februari 2015

Slalom


Efter skolan (lite tidigare än normalt) hämtade jag upp barnen och vi åkte till Väsjöbacken för att åka skidor. (Väsjöbacken ligger i Sollentuna, ca 2mil norr om Stockholm.)
Det är en av de saker jag kan sakna med Stockholm! Blir inte av att man åker slalom ...... och barnen älskar det! Båda två faktiskt.

Köpte ett par pjäxor och skidor till Jane idag. Älskar blocket! Blir så dyrt att hyra varje gång man åker x 2 barn ....
Tror hon kan ha dessa ett par år nu. Och pjäxorna kan jag nästan ha .. tänk att hennes fötter är nästan lika stora "små" som mina:-)


Mysiga timmar och inga köer för att åka liften! Skönt. Vi åkte några timmar innan vi gick in och drack varm oboy. Sedan hem och förbereda för en ny skoldag. Men snart är det lov och inga måsten kommer att finnas! Att låta barnen få vara ifrån varandra några dagar vore bäst. Jag frågade vad Julia helst ville göra på sportlovet?
- Inte vara med Jane (storasyster) i alla fall vågade hon inte säga så hon viskade .....
 Gud vad de tjaffsar så fort de är i närheten av varandra! Det går upp & ner.


Snö i backen, men plussgrader (idag +7) så det börjar tina bort, tyvärr. Och ÄNDÅ känner jag mig frysen. Inte utanpå, men inuti ..... Så måste hoppa in i duschen typ NU !!!!

Ps, Tack för alla tankar, hjärtan & styrkekramar igår!!!! Ds.

Ses imorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar