måndag 1 december 2014

Runt runt ... Och Tv ikväll klockan 21.00



Idag har jag verkligen sprungit runt och letat julklappar.  Pust!


Passerade Östermalmstorg och var tvungen att fråga hur mycket granarna kostar.
1.400 :-  !!! Under hela min uppväxt har pappa gått ut i skogen och "tagit en" helt gratis. Vad händer, betalar folk 1400 kronor för EN enda gran?!

Ibland önskar jag att man bodde i Norrland. Allt är så dyrt här, ALLT!! Och allra dyrast i "vårt" kvarter så vi får väl skylla oss själva....





I kväll har vi varit på dansuppvisning. Nästan alla i Janes klass går på samma dansskola, samma dag och samma tid. De har så roligt. Dansar på raster, har uppträdande på stjärnfredag och har en sammanhållnig att man kan börja gråta....


De har haft samma dansfröken många många år och nu ska hon sluta ha denna klass. Fina Damla! Hon kommer vara saknad av alla!
 
 Hela gänget efter uppvisningen/ Här på Base 23
 
Nu ska jag få barnen att sova för att bänka mig i soffan (jag kollar INTE ofta på TV, men ikväll klockan 21.00 sitter jag bänkad då två vänner ska vara med) "En natt på slottet, kanal 7"

Jag är till och med lite närvös !!??
 
Johanna, jag och Ankie från i fredags:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar