fredag 14 november 2014

Helt ensam!


Vi hade en lugn, bra morgon! Alla vaknade "av sig själva" bara det gör ju att allt startar bra! Och så viktigt det är med en "bra start på morgonen!"

I bilen till skolan pratade vi om att vara en bra kompis! Hur man gör, är, säger, bjuder in, inte ger igen mm mm. Jag försöker få tid att prata med barnen, bilen är ett bra ställe. Där kan ingen "rymma ifrån":-) Det kommer upp mycket som är bra att veta.
På skolan har de tydligen på bestämda tillfällen "tjej-snack" där fröken är med alla tjejer och pratar. Sedan har de "killsnack" vid annat tillfälle. Intressant idé! Det hade INTE vi i skolan:-)

Började dagen efter lämning på skolan med en timmes promenad. Idag var jag rätt nära "att hoppa över" eftersom det småregnade och jag kände att jag hade rätt många saker som skulle hinnas med under dagen!

Men som vanligt känns det så skönt, friskt, underbart, härligt och den där nöjda känslan som kommer efteråt när man ändå "gör det"

Helt ensam! Bara jag och mina tankar, rätt skönt ibland! Tänk om "någon" kunde bestämma/se till att "bara du tar hand om dig själv", är i rätt miljö och försöker att må så bra det går utifrån dina egna förutsättningar så får du leva länge!! Tyvärr funkar ju inte livet så ......


    Härlig natur och frisk luft runt Djurgården på Östermalm.... 

Appropå Östermalm: Jag har parkerat bilen på Kommendörsgatan /runt hörnet från vårt hem och för första ggr någonsin sedan jag flyttade till Stockholm för snart 15 år sedan .... kändes det "liiiite läskigt" Just den gata som det var skottlossning igår!



"nu e det slut på veckan, de e dax för fredagsmyyyys"


KRaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar