tisdag 18 november 2014

Cellox 20



Jag fryser och är trött ..... Jag e verkligen ingen nattmänniska, men tröstar mig med att jag är väldigt pigg på morgonen istället:-)  hoppas att jag INTE blir sjuk !!! Fotbollen på TV- Ska krypa ner och kika lite i sovrummet OCH samtidigt läsa min nya tidning mama

Jag gillar att testa grejer OM det inte är farliga saker:-) För några månader sedan fick jag kontakt med ett företag som presenterade sin "nya" maskin Cellox 20. Behandlingen påbörjades idag och jag hade föreställt mig att det skulle göra lite ont. (ungefär som att "dra hår från kroppen" .....)



Det kändes ingenting mer än att det blev varmt på det ställe hon körde med "apparaten" ...
Nu ska jag upprepa denna behandling (som tar ca 15 minuter) 6-10 ggr "alla är olika" och det måste gå 8 v mellan varje tillfälle. Spännande!! Sen ska alla hår vara borta för alltid !!






Cellox 20 är en vidareutveckling av traditionell ipl. Med Cellox 20 kan man behandla pigmentfläckar, ytliga kärl, hudföryngring och hår.

Hårreducering med Cellox 20 är både snabb och smärtfri. En behandling tar endast en tredjedel av tiden jämfört med traditionell ipl.

Med Cellox-teknologin kan man även behandla mörkare hudtyper. Med tidigare tekniker har detta inte varit möjligt, då har man endast kunnat behandla ljus hud.

Cellox-teknologin är till skillnad från traditionell ipl smärtfri, då energin i ljuspulserna är stabil och inte når okontrollerade nivåer. Detta innebär även att riskerna är betydligt mindre med Cellox än med ipl. Risker som kan förekomma är brännskador och pigmenteringar.
 
Behandling med Cellox 20
Det som händer vid denna typ av behandling är att det intensivt pulserade ljuset från Cellox 20 absorberas av pigmentet i hårsäcken, kärlet eller i pigmenteringen. I hårsäcken omvandlas energin från Celloxen till värme som i sin tur förstör hårsäcken. Kärl och pigment kouaguleras av värmen. Pigmenterigar bli oftast mörkare till en början och trillar sedan av efter några dagar. Kärl i sin tur förångas

Är DU intresserad, vill veta mera eller bara komma ut och träffa trevliga människor. Det kommer även finnas goodiebags, vara en del tävlingar, jättebra priser på produkter och behandlingar och dryck samt tilltugg =) Då har du möjlighet nästa vecka : Nämligen Onsdag 26/11 kl.17.00 på Södermalm här i Stockholm (inbjudan kommer skickas ut med mer info!) Vid frågor ring: 08-641 70 30 eller maila info@madamebeaute.se


KRam & SOV GOTT
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar