måndag 24 november 2014

Adventstart....


Både skola och fritids stängt TVÅ dagar ..... Härligt, besvärligt, mysigt, jobbigt, roligt, tröttsamt ?! Beror på hur man ser det!

Vi startade något för tidigt på vårt lantställe ute på Ingarö idag. Söndag är det "lagligt" men vi bryr oss inte om "den" lagen:-)
Det blir mörkt ute tidigt och vilken skillnad och vad glad man blir med lite "extra" lysande stjärnor:-)
Barnen hade med sig en varsin kompis och de satt upp julgranen och fixade den. Känns konstigt när det är rätt långt kvar till jul.



Kan det snälla få komma liiiiite snö snart! Om några dagar åker vi till Sälen och jag tror inte ens det är snö där ....


                                                       Vi eldade för första gången i år.


Min nya "favorit" !!!! Kan inte sluta äta, vill bara ha mer. HUR goda är dom inte. Knaprar helt perfekt. Salta och helt super!



Ingen ser mig och "alla" tror jag börjat dricka många muggar te´  .... Men snart är det ingen hemlis längre:-)




Kraam

1 kommentar:

  1. Underbart att det är flera än jag som startar upp adventspyntandet tidigt. Jag är alltid först i vår bostadsrätt att ta fram ljusstakar och adventsstjärnor och jag bryr mig inte om att det nästan är en vecka till första advent. Jag tycker precis som du att man behöver ljuset nu i mörka november. Såg du Magdalena Ribbing i Nyhetsmorgon häromdagen ???? Hon kan ju allt om vett och etikett och hon tyckte också att man kan börja tidigt med pyntandet !!!!!! Heja oss som vågar trotsa traditioner.

    SvaraRadera