tisdag 14 januari 2014

Redan 2014 och Thailand !



Oj nu är det 2014, redan! Det känns inte länge sedan det var milleniumsskiftet 00 ... hette det så?
Jag och några vänner var på Playa Ingleis och dansade på bardisken med våra guldklänningar:-)
14 år sedan!! Wow ..

Vi skulle snart åkit (?) iväg till Thailand,  men i år hade det inte blivit någon bardisk :-) Det hade blivit  sol, bad, tidiga mornar och tidiga kvällar istället (eller inte med tanke på den stora tidsomställningen) . Livet ändras HiHi

HIT skulle vi !! Phuket:-) Vi skulle åka om bara några dagar! Hade varit skönt MEN känns som rätt beslut att vi nu inte åker  ... inställt! Man måste vara nöjd med sina val och inte hela tiden ångra det beslut man tog ....
Jane vill inte missa skolan (tycker hon nyss varit ledig så länge /2v runt julen) och snart kommer även ett skollov till i slutet av februari) Tänk om man själv 9 år tänkte så!!! Hon vill vara med kompisar och älskar skolan!
Sedan vill hon inte flyga - det känns som våra två barn inte alls är sugen att åka så...  Vi stannar hemma!
Jag kan också tycka att endast en vecka är lite  kort tid att åka till just Thailand! - med tanke på både den långa resan, tidsomställningen och att det tar några dagar innan man "kommer in i tiden"

Det får bli ett kort jobb av Alban istället som åker dit och gör sitt jobb och åker hem. Det är väldigt mycket nu inför Melodifestivalen. Tv, tidningar, övningar, och allt som ska fixas. Tiden räcker inte alltid till. Jane fyller 9 år om mindre än två veckor och jag försöker "hinna" komma igång ordentligt med "mitt nya företag" ...

Det får bli en annan ggr istället!

Några bilder från förra ggr vi var iväg: Då var det tur vi var mer än en vecka då jag var sjuk första veckan och fick ligga inne och ute regnade det mycket men andra veckan var TOPPEN !!! Jag vill absolut åka tillbaka dit någon gång!










KRaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar