tisdag 7 januari 2014

Ny jacka och snart slut på .....



Protesterar han inte nu och bara lägger av, kommer jag behålla honom hela livet! Jag känner det på mig:-)

Tror jag tvättat 8 maskiner på rad. Torktummlaren går för fullt och snart är allt tvättat!
Tack snälla, fina tvättmaskin att du finns!!

Vi blev så klart hämtade på stationen av en pappa som jag tror längtade massa:-) Inte setts på 14 dagar. Rätt länge, men jag tror det e bra att vara i från varandra ibland för att inte "gå varann på nerverna" ..... Vi kom hem till en färdig middag, lyx!

Jag har hunnit fixat mycket under dagen eftersom Alban och grannpappan tog med alla fem barnen och åkte skridskor.

Kunde inte låta bli när det stod 50-70% på en sportaffär på Fältöversten (måsta dit för att gå på biblioteket och lämna tillbaka Alva-böckerna som datumet var sista dagen idag...)

Hittade en perfekt skidjacka till kanonpris som jag knappt provade. Såg direkt att den skulle passa mina svarta Everest täckbyckor.
Perfekt i längden. Vill inte ha för kort jacka och heller inte för lång. Svårt att hitta en perfekt och dessutom nedsatt från 1500 till 450:- !

Lila, inte riktigt min färg. Jag e en "svartis" men rätt snygg ändå!



Jane är på sin kör som började idag och när jag kom hem efter att ha lämnat henne såg det ut så här i vår soffa : Undra vad dom snackar om .......



Nu väntar middag och en tidig kväll (försöka) barnen sov till halv 10 i morse ..... Hmmmm, imorgon börjar allvaret med skola och dagis !! Slut med sovmornar nu :-(

KRaaam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar