torsdag 16 januari 2014

Kraam


Skönt med en ny dag! Snön flyger i luften och det är skönt, friskt kallt. Mitt huvud blev bättre så fort jag kom ut! Vaknade med huvudvärk och småsvid i mina ögon. Jag vet direkt vad som behövs för att "komma tillbaka" så det går redan åt rätt håll!

I går var det som vanligt full fart här hemma och jag ljuger inte om jag använder ordet Kaos ;.) överallt. Att barn alltid ska "riva till" och bara lämna och sedan "glömma" att städa ..... Det var 8 barn på plats som lekte dunken, kull, kurragömma, ge mig en vink. När jag var liten behövde man inga saker till dom lekarna!!


Lika efter maten. HALLÅ !!! Kom tillbaka. Man hör sitt eviga tjat (undra om det kommer betyda något i framtiden)?
Ta bort tallriken!!!
Vad säger man ??
Tvätta händerna!! (kyckling får man äta med händerna ....)

När alla "försvann" och barnen somnade fick min kropp och knopp en chock. Gick ner till min granne och där blev det ett glas vin under en filt och lite tjejsnack!



Nu ska jag hämta Julia, bil och Jane och hem och fixa middag. Bakning står på shemat ikväll:
I morgon har klassen fredagscafé så alla ska baka för att dra in lite pengar till klasskassan! Blir nog kladdkaka för oss:-) Mums!


KRaaam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar