onsdag 22 januari 2014

20% rabatt


Idag har jag hunnit med att "umgåtts" med barnen efter skola och dagis. Det blir lätt alla måsten då middag ska fixas och kvällarna går fort med aktiviteter, kompisar och massa lek.
Idag har vi bara pratat, (även om det är lite jobbigt med 100 frågor kan Jane tycka) men sen vet jag att hon e glad när jag är med och "redan vet"vad hon pratar om.

Vi har kollat på tv i soffan och bara myst i lugn och ro. Gjort lite läxor och bara tagit det lugnt! Skönt så här mitt i veckan!



Som sagt igår var vi på ett lite annorlunda event på Stureplanskliniken där vi blev uppdaterad av massa "fix och trix" . Jag har väl aldrig varit direkt intresserad och jag ser inte ens vänner som gör det ena och det andra. (kanske för att jag egentligen inte bryr mig) Alla bestämmer över sig själva och jag dömmer ingen efter hur de ser ut, bara jag gillar personen!

Här Helene som jobbar på kliniken med Diana (som bjöd in till detta skönhetsevent) och Pyra som äger stället!
(se nedan) vilken hjälp man faktiskt kan få här om man vill:


(bild från Dianas blogg)


Några behandlingar som går att göra :


Injektionsbehandling av åderbråck, ådernät och kärlbristningar på benen, microsclerosering
Åderbråck och störande ytliga ådernät och kärlbristningar på benen beror på en ärftlig benägenhet. Inuti blodkärlen finns klaffar och om de inte håller tätt ansamlas en ökad mängd blod i benen. Blodkärlen blir tjocka och slingriga och kan utvecklas till åderbråck. Inte sällan uppkommer åderbråck i samband med graviditet då man har ett ökat tryck i benens ådernät. Man kan också få kärlbristningar och tunnare ådernät på benen som beroende på tjocklek är röda eller blå i färgen. De kallas också telangiektasier, och behöver inte ha något samband med åderbråck.


Kemisk peeling med aha-syror och TCA för hudbehandling, hudförbättring, hudföryngring, acne och pigmenteringar

Kemisk peeling är ett samlingsnamn för olika behandlingar där aktiva ämnen läggs på huden för hudföryngring och hudförbättring. Utvecklingen har gått framåt inom kemisk peeling och man har idag vetenskapliga kunskaper om vilka ämnen som bör användas och deras effekter. Många kemiska peelingar är aha-behandlingar, där en eller flera aha-syror ingår i den kemiska peelen. Starka kemiska peelingar innehåller ofta TCA, triklorättiksyra, som är ännu starkare än aha-syra.

En av mina vänner fick prova denna behandling gratis och henne ansikte blev som en liten bebis-stjärt:-)





Laserbehandling mot håravfall med hårlaser Laser Hair Care 6000XL, hårlaserbehandling
Håravfall drabbar de flesta män och en stor grupp kvinnor. Håravfall kan börja så tidigt som i slutet av tonåren och pågår under många år. Håret blir tunnare och glesare för att till slut försvinna helt.

Hårlaser
Hårlaser är en enkel och säker behandlingsmetod som stoppar upp håravfallet redan när det börjar så att man får behålla sitt tjocka hår. Hårlasern Laser Hair Care 6000XL ser ut som en torkhuv, och varje behandlingstillfälle är 15 minuter. Laser Hair Care 6000XL innehåller 30 stycken lasrar som scannar över hårbotten. Hårlaserbehandlingen känns inte. Ingen operation, ingen smärta, inget obehag.


Är du intresserad, går du och mår dåligt över något som faktiskt går att ändra på eller har du funderat på att ta kontakt med någon för en konsultation. Passa på NU!
Boka på www.stureplanskliniken.se (Ange kodord Kin och få 20% rabatt) på kemisk peeling eller botoxbehandling (jag har inte provat något) men kanske när jag blir gammal :-)....

De har även massa fina, bra produkter till försäljning. Är du noga med produkter till ditt ansikte. Det är jag, men inte för några år sedan, tyvärr...





Så här såg det ut i morse när jag mötte upp min fina vän Paula och tog en snabb latte på väg hem från lämning på dagis. Att sitta ute mitt i vintern och fika -6 grader känns rätt friskt!!





KRaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar