torsdag 12 december 2013

HÅR



Några timmar hos frissan med båda barnen efter skola & dagis. Min bästa pappa fick köra bil fram o tillbaka. Jag pendlade mellan stol 1 och 3 hos frisören.....  Frukt, riskaka, festis, klubba och sen så.... Efter några timmar gick vi hemåt väldigt glad och nöjd och mycket stolt. Där väntade god middag som stod klar på bordet som min mamma fixat, tack! Kokt potatis, köttfärslimpa, gräddsås, kokta morötter, rödvinbärsgele hade jag aldrig hunnit få till själv i kväll.......

Först några kort:-)

Så här såg Jane ut igår kväll. Svårt att tro att detta hår går att göra rakt. Och att kamma är nästan helt omöjligt även om man tar i en halv flaska special inpackning eller olja .....




Här blev det 20 stycken flätor i stället. Ett bra sätt att "slippa" kamma=dra och gråta varje morgon! Bara "up & go":-)
Nu slipper vi göra något med håret på några månader igen. Skönt! Nu är det bara mig själv kvar som vanligt... Tur det e vinter så mössa på så är det även "up & go" för mig med:-)

I morgon blir en tidig morgon. 7.00 på väg mot skolan för lucia i kyrka. Sedan dagis lucia vid 9.30....

KRaaaaaam och SLÄCK ALLA LJUS !!!

Denna tid är den allra värsta för levande ljus:
Under december månad förra året ryckte brandkåren ut på sju bränder orsakade av levande ljus. Över 40 procent av alla landets bostadsbränder orsakas av levande ljus runt jul.

– Statistiskt ökar bränder under december, det är ren fakta, berättar Cecilia Uneram från Brandskyddsföreningen.

I jultider gäller det att vara extra uppmärksam. Brandskyddsföreningen har redan nu börjat informera Sverige om de eventuella farorna som finns kring högtiden.

– Man måste vara väldigt noggrann med att släcka ljusen innan man lämnar ett rum. Den viktigaste utrustningen du kan ha är brandvarnare, brandsläckare och brandfilt, säger Cecilia Uneram






 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar