lördag 28 december 2013

Björn



Vi har det bra här! I natt sov jag 10 timmar i streck, så skönt! Känner mig utvilad. Går mest runt och småäter från chokladaskar fast man inte ens e sugen:-) i mina nya favoritbyxor.
Strumpbyxor /(lite fleece inuti) tights från Åhlens som jag fick i julklapp "av mig själv" :-) all packning känns lite onödig ....

Tvättade håret igår efter en vecka;-) ja, hår och sminkväska och allt har semester:-) .... Det händer väl inte så mycket. Brukar vara betydligt kallare här "uppe" i Hälsingland. Lite snö har vi men alldeles för lite för min och barnens smak!

Pappa och jag gick runt vallen en timme på förmiddagen. Skönt! Jag undrade vad vi skulle göra om vi såg en björn..
Springa? Klättra upp i ett träd? men björnar kan ju också klättra .... Det sägs att man ska gå baklänges, släppa en vante, släppa ett plagg till och fortsätta gå baklänges medan björnen stannar vid varje klädesplagg och luktar så man har chansen att komma undan... men men skulle man våga vara så cool? Vi kom aldrig fram till något bra svar... 
Jag vågar inte gå själv i alla fall,, man vet aldrig!



Vi har kollat slalom, eldat, ätit och bara varit. Ligger säkert några kg+ sedan vi kom för en vecka sedan. Men vad gör det ..... inget i dom här byxorna i alla fall:-)



Saknar barnen som varit borta exakt ett dygn nu!! Var går gränsen. EN dag tycker jag .....

Hoppas du har det bra. Kanske varit på "Sune-bio:-)" Inte vi, men vi ska !!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar