tisdag 12 november 2013

Regn trafik och fotojobb ...

Hallå

Dagen började sådär. Det är just här man oftast kan bli tokig, frustrerad och väldigt väldigt stressad ...
Jag e den som vill vara och brukar vara i tid!! Vill inte komma som många en halvtimme för tidigt men heller inte fem minuter för sent!
Jag tyckte jag hade kontroll tills jag fick veta att all trafik (T-bana) krånglade då pendeln stod stilla etc. Ja ja, jag ringer taxi
Ingen taxi i innerstan närmaste timmen! Tur det finns fler taxibolag. Men ingen hittade jag som kunde köra mig till söder!? Jag bor i Stockholm (huvudstaden) och det går inte ta sig fram ??? Cykel äger jag ingen och Julias röda blixten mcqueen är inge rolig när det spöregnar och man ska iväg på foto-jobb....
Det blev buss tillslut och kom tio minuter sent, förlåt !!!!




                         Skönt att bli fixad en regnig tisdag som denna ....En bra och rolig fotograf!




Julia vill så gärna ta hål i sina öron (5 år var det va ´...) det kändes långt fram, men nu är vi ju där. Varje dag tjatar hon, men jag skulle gärna vilja ha med mig Jane (som kan det här ....) och hon ska på kör efter skolan så det får kanske vänta tills torsdag! I morgon e "kompis-dag"! 
Jag gör lite pannkaks smet i stället. Det går 100 ggr bättre att göra pannkakor när smeten får stå en bra stund innan.



Portioner ca 10 pannkakor

Ingredienser:
2.5 dl vetemjöl
0.5 tsk salt
6 dl mjölk  (jag brukar ta 3 dl mjölk & 3 dl vatten)
3 st ägg
ca 50 g smör
(lite vaniljsocker i smeten....)


Mums!

Kram så länge

1 kommentar:

  1. Sååå fin du är. Förstår att du får fotojobb Lycka till!

    SvaraRadera