onsdag 20 november 2013

Middagsgäster


Angående mitt tidigare inlägg så är det väl meningen att dagen får stå för tomten. Vi träffade på denna på väg hem från dagis (förskolan) idag! När man kom närma så sjöng och dansade han....


Jag blir varm i kroppen när jag hör ordet "tomten". Min första lilla ponny (inte ens en meter hög) hette tomten! Grå, vit med lång man och busig som attan:-) Känner fortfarande doft och hans närhet ibland och ändå var det en herrans massa år sen:-) Han var min bästa vän några år tills jag blev för stor:-( 
Och tyvärr hittar jag ju ingen bild nu .....

Kvällen var livad:-) men på ett rätt bra sätt med tanke på att det var fem barn som sprang runt och lekte kull.... Förrätt blev stuvade mkaroner och korv (sedan igår) och varmrätt pannkaka... Fick bli en konstig mix eftersom det var inte beräknat att vi skulle ha några middagsgäster:-) Inte en enda pannkaka över så jag tog mig en hårdmacka, lussebulle och en bit coccos.
Mums!



Ses imorgon









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar