onsdag 28 augusti 2013

Tomas Gunnarsson

Hej Vänner!
Ännu en härlig dag där jag började med en "kort men härlig promenad" Bättre än inget alls :-) ....

Varit en sväng till min vän Petra (Barnkompetens) och pratat lite "jobb..." Hennes fina lokal på Villagatan är så hemtrevlig så jag vill flytta dit direkt.
Om du har bra syn ser du vad som står på hennes nya tavla: Välkommen kära Kin, sött !


En man jag inte kan få nog av är Tomas Gunnarsson. Jag menar: alla hans citat är helt sanna och så fantastiska!

"Jag vill inte vara till besvär ... "??
"Inte kan väl jag söka det där jobbet ..."
"Vem tror hon att hon är?!"??

Varje dag förminskar vi oss själva och våra medmänniskor, i tankar, ord och handlingar - ofta utan att ens reflektera över det. Jantementaliteten är fortfarande djupt rotad i den svenska folksjälen och håller oss nere med sina viskningar: "Du ska inte tro att du är något, du duger inte, stick inte ut ..."?
?Men du kan överlista Jante och skapa en inre hejarklack som lyfter dig själv och andra!??




Hörs senare !!!
XXX


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar