måndag 13 maj 2013

xxx



Det är såna här kvällar jag önskar jag bodde i hus! Åtminstone ett radhus där man bara kunde gå ut, surra lite med grannar medan barnen cyklar runt och kanske bli bjuden på en kopp kaffe på någon av uteplatserna .... som säkerligen är i full gång med att få bli fina inför sommaren:-)

Visst, sommarhus: men efter en lång dag och barnen e trötta, skitiga , hungriga och har läxor är det ingen större "hit" att ta bilen och sätta sig i massa bilkö för någon timme på landet ...

I stället tar jag i smyg med mig ett glas rosé ut på vår lilla balkong och lyssnar förtjust på dragspelsmannen nedanför som aldrig ger sig. Solen skiner och det är väldigt varmt här ute .... Jag lyssnar till bilarnas gasande istället för fåglarna och hoppas verkligen att inte balkongen ramlar ner.

Inne har jag satt barnen framför läxan samtidigt som Jane har en kompis här. Huua vilken morsa! Klart jag gör det på ett lite roligt sätt, jag leker fröken och kommer självklart tillbaka om 20 minuter.....





                             Hinner till och med en tidning, Svensk Damtidning ...... oj, vilka dök upp :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar