torsdag 16 maj 2013

Bondgård blir dagens rubrik :-) Äntligen ..

Godmorgon!
Hoppas du sovit bra och får en bra torsdag.

I bland kan jag faktiskt längta efter att få vara riktigt "skitig" . Lofsa runt och bara vara...  När jag var liten var en av de roligaste saker jag visste att stå på "dyngstan" och kasta häst skit på varandra. Helt sjukt! Men roligt var det och vi kröp ut på högen genom stallets lilla lucka... Ingen blev särskilt arg heller?

I dag ska jag följa med Jane och hennes klass hela dagen till en bondgård! Jippi, ska bli skoj och jag hoppas jag blir både skitig och luktar kossa :-)efteråt..
Vi ska ha matsäck med oss och bröd utan smör- hmmm.... och ingen dryck med för det finns mjölk på plats, hmmmm.....
Jag ska faktiskt berätta för de som arbetar här (de kanske redan vet) att kossor gillar musik och att det är faktiskt bevisat att kossorna "släpper till" heter det så? mer mjölk om de samtidigt får lyssna på dansbandsmusik i ladugården!

                                     
                                      Välkommen till lovö prästgård! - ekologisk mjölkgård



Måste rusa, Kramis

1 kommentar:

  1. Hoppas du inte lär ut detta idag. Ha ha med skitkastning alltså. Ha en bra dag!

    SvaraRadera