fredag 3 maj 2013

attans ont



Jag ljög idag.... aja baja! Sa att jag inte hade telefon nummret till tandläkaren utan vi måsta gå dit och säga att vi inte ville komma till dom ..... Väl där säger Julia:
-Gå in du, jag väntar här utanför!
Vi går in en liten sväng säger jag så ser vi vad dom säger och vi berättar att vi kanske vill komma en annan ggr istället .... (kör den varianten istället för att bli arg....) Väl inne kom sköterskan och sa att hon ville ha hjälp av Julia att sätta på lyset osv osv osv. Väldigt pedagogiskt. Så efter både hon och jag legat där i stolen tillsammans gick vi och köpte en favoritglass:-) med både en studsboll, klistermärke och en ny tandborste i handen.....

En bild kunde hon gå med på och sitta helt själv i stolen, stort! Det var inte alls så farligt. Nästa ggr vi ska tillbaka är om 3,5 år. Visste du att man inte ska skölja munnen med vatten när man borstat tänderna utan bara spotta ut ....

Kvällen har varit lugn, jag e på rätt dåligt humör eftersom jag har en blåsa i munnen som jag ständigt biter till i när jag äter. När vi åt taccos tror jag att jag "bet fel" säkert tre ggr. Gör så attans ONT!
I morgon äter jag inget. Vill ju ha bort den snabbt:-)!

Antar att hela Sverige har gjort typ samma sak i kväll ........

Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar