fredag 26 april 2013

Ytterligare utökning i familjen:-)


Från fem till sju i familjen:-) Det går fort ...   Hur länge lever dom frågar jag tjejen som ville sälja på oss allt! Det är olika: Från 5 minuter till 5 år :-)
Jag hade tänkt att vi skulle in, hämta en fisk i en plastpåse och åka hem och stoppa ner den i nån glas skål, men det tog över en timme att ta fram både fiskar, sten, växter, salt, medel, "bur" och allt vad de var ......  Julia blev lovad något när hon opererades och valde en fisk. Hmmmmm. I morgon bitti ska hon ge dom 5 kulor mat var. Dom fick ingen middag för de var lite smårädda ikväll ??? De e två små men de blir tydligen större och om ingen sköter om dom ska jag se till att det blir överaskningsmiddag någon kväll :-)



Kvällens middag blev fläskfilé med klyftpotatis i ugn. Mums, tyckte jag i alla fall! Ibland blir man less på all pasta och ris. Potatisen skärs i bitar. In i ugnen ungefär en timme med röd lök, paprika, olivolja och flingsalt.


Jane har en kompis som sover över och det blir en heldag i morgon på premiären av Gröna Lund. Gissa om några längtar! Jag kan inte åka några karuseller, inte ens små elefanterna för då måste jag kräkas ....

                                                                            KRaaam så länge & Skål


1 kommentar:

  1. Tydligen är det olagligt att ha fiskar i glasskål nuförtiden?
    Det fick jag vet när min lillebror flyttade hemifrån och placerade sin guldfisk i en glasskål :-/

    Hoppas era fiskar trivs nu när dom fått så fint och var samtidigt tacksam, Julia kunde ha sagt en ponny ;-)

    Ha det gott

    SvaraRadera