torsdag 18 april 2013

Min mage börjar synas


Hur långt liv har du? Jag har ingen aning men brukar säga till barnen när de undrar hur länge jag kommer leva att jag ska i alla fall bli 120 år :-)

I går när jag satt och läste/pluggade allt från Stresshantering, Näringslära, Kommunikation, Mental träning/avspänning, Kognitiv metod och Hälsopedagogik var det en sak som fastnade lite extra, Denna text:
Vi vet vad vi har här och nu.
Just nu i denna sekund.
Men vi vet inte vad som händer sedan.

Det är därför det är så viktigt att bara vara- här och nu.
Och att föröka njuta av livet. Att inte hela tiden vara på väg någon annanstans. 
Att bara vara- är det kanske det som är den enkla vägen till lycka?

Två glada och lite smålika hamstrar på en snabb fika i morse! Suddigt blev det också. Att gravida skakar så .....

Min vän Paula är i 8:e månaden!! Syns inte alls. Längtar att få se den lilla tjej som ligger där inne!


                                                  Min mage börjar också att synas:-)



Kraam


3 kommentarer:

  1. Väldigt bra text! Den tar jag åt mig av.

    Fin mage :)

    SvaraRadera
  2. Den texten kan jag absolut hålla med dej om.
    Har själv varit med om att få för att det sen rycks bort.

    SvaraRadera