onsdag 3 april 2013

Delfiner och Rob´n Raz .....


En fantastisk dag på Hotellet Atlantis som vi trodde vi kunde tänka oss bo OM vi någon ggr mera kom till Dubai, men nu har vi ändrat oss! Allt var bara för mycket! Stort så jag inte visste var jag var en enda ggr....  Massa pooler, turister från alla olika hotell som ville besöka just detta hotell för att titta på delfiner osv. På vägen till 'delfinhotellet' som vi kallar det fick vi se lite av Dubai. Höga fina hus o byggnader. Allt perfekt.  Inga trottoarer...




Sedan när vi väl var på plats efter 20 minuter var vi glada att vi slapp stå i den hundra meters långa kö då vi redan fixat biljetter innan. Vi var uppdelade i olika grupper som först fick lite info om hur delfiner "funkar" att de hör tio ggr bättre än oss, ser i 360 grader och hur de andas, att de har ungefär 100 tänder och hur man ser skillnad på en tjej o kille mm ..
Här var den underbara plats vi var!






Uppvisning av vår 24 åriga delfin Lisa som var så snäll. Här står vi tripp, trapp, trull. Jag fick en lång puss av henne men tyvärr finns inget bildbevis:-(



Julia var lite rädd i början eftersom hon kallade henne för hajen:-) Sen vågade hon klappa själv och Jane vill ha en egen hemma .... hmmm





Sedan inom samma område som hotellet fanns 18 restaurangen och ett vattenland (tyvärr) med massa "faliga" saker:-) jag var nära att dö när jag åkte en grön rutchkana i ringar med Jane ... Området var så stort att vi fick åka mellan de olika platserna ....




Vi hade bokat träff och äta med en gammal vän till Alban (Rasmus) från Rob´n Raz som var på plats med sin familj. Här med sin bror.
(Rob'n'Raz är en svensk musikerduo bestående av Robert Wåtz och Rasmus Lindwall.) tydligen ....

Så klart fanns det massa annat att göra på plats men detta Aquarium gick vi inte in till utan nöjde oss med en bild..


Här en läskig grej från vattenlandet som jag självklart inte åkte. Jane (8 år) var för kort och tur var väl det !!

Kvällen avslutades på vårt kära hotell som vi tidigare tyckt varit på gränsen för stort. Plötsligt känns det väldigt lagomt :-)



                    

Första kvällen jag fixat lite ..... tvättat håret och märkte att jag inte hade packat ner någon hårborste, men vad spelar det för roll, nu har vi tyvärr bara en hel dag kvar :-( .....



Skål :-)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar