tisdag 5 februari 2013

Tålamod



Blev lite småsur då jag missade Familjen Annorlunda igår.....   Så ikväll bänkade vi oss i sängen alla fyra och kollade gårdagens avsnitt på min dator:-)
Blir smått förvånad av att de gör så mycket hela familjen (badhus med 8 barn! plocka bär i skogen- jag skulle tappat bort både mig själv och barnen, och allt möjligt de hittar på....) BRA GJORT! eller är det bara inför TV :-) ?
Barnen gråter och skriker, föräldrarna e hur coola som helst även fast det ofta blir kaos ... Här gäller det att ha tålamod!



Annars har vår kväll varit som de flesta andra kvällar. Matlagning, dans, bad, vi har läst två kapitel ur läxboken Svanens Trumpet och svarat på frågorna som hör till ...

När barnen skulle sova efter avslappning och saga sa J :
- Mamma, vilken tur att man bara har en snippa .... ?
Ja, jag håller med.
(Och i bland skulle det vara helt ok att inte ha någon alls ...:-) sa jag ju inte så klart ... Hihi)

Syns i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar