tisdag 5 februari 2013

MINDFULNESS ....


Spenderar min dag hemma i soffan med ljus och försöker koncentrera mig på min läsning om MINDFULNESS. En "kringlan" latte blev det självklart på vägen hem från förskolan.....


MINDFULNESS -  Medveten närvaro på Svenska
Handlar om att vara här och nu, inte i gårdagen eller morgondagen! (STANNA UPP) Våga tänka: Vad har jag som jag uppskattar? Hur glad är jag för det? Njut av det!

Det här låter väl fint: -Att lugnt observera och acceptera istället för att reagera, analysera och värdera.
Det låter lätt att säga men hur lätt är det i verkligheten? Det är "as svårt", men vi kan alla åtminstone försöka, för vår egen skull! Detta sätt att "tänka/vara" är bevisat hjälper oss förbygga många sjukdommar och kroppen/VI kommer må mycket bättre!

I dag ingen lång-promenad men jag längtar redan tills i morgon. Jag börjar komma in i "känna behov att gå för att må bättre tänket" .... Och det e ju toppen! Eller lurar jag mig själv- men vad gör de´.....  Huvudsaken jag mår bra!!?

Stor KRaaam
xxx






 





3 kommentarer:

  1. Hittade detta och tänkte på dig såklart! Passar dig väl jätte bra att ta en promenad dit?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. kanske skulle skicka med texten också :-)

    Här kommer den:

    ToppHälsa uppmärksammar kvinnors stress i ett kommande nummer. Det här är en viktig och angelägen fråga och vi behöver din hjälp!

    Nu på onsdag den 6 februari klockan 12 ska vi samla ett gäng kvinnor som har erfarenhet av utbrändhet och ta en bild på Sergels torg. Alla som kommer får en fin goodiebag. Vi möts på trappan vid Drottninggatan klockan 11:50.

    Mejla vår redaktionschef helene.arkhem@topphalsa.se om du vill vara med så att vi kan ta med goodiebags till alla!

    SvaraRadera