tisdag 22 januari 2013

Att ha mål ...


Hej min vän!
En dag full av inspiration, lära och känslor. Min utbildning (Stress & Friskvårdsterapeut går framåt)
Vår fantastisk föreläsare, lärare och inspiratör Ingela Gullberg var på plats och likaså Desireé via skype.


Hur lyckas vi med våra mål?! 40-90 procent består av mental träning medan hälften består av träning/öva!
Man börjar tänka på sina egna mål... nu är 2012 förbi och det kanske är läge att sätta ett realistiskt mål inför 2013. Ska vi göra det tillsammans eller har du kanske redan ett mål du satt!?
Det kan vara allt från:
Börja träna, sluta röka, gå ner i vikt, fortsätta må bra, sluta må dåligt, vara mer med familjen, sluta svära, spara pengar, boka en resa, bli frisk, sluta ha ont, byta jobb, sluta stressa, prioritera mig själv, sluta shoppa, spara pengar, öppna eget, börja plugga, sluta dricka, bli nyttigare mm mm

Mycket av dagen har handlat om Självkänsla, Självinsikt och Självförtroende / Skillnader!?

En intressant sak jag tog med mig hem idag var:

-  Svenskarnas skratt har minskat från 30 - 6 minuter om dagen ... ?
-  En glad person lever i snitt 19% längre än en "sur" person ...
-  Vårt imunförsvar stärks av skratt (lindrar/bedövar) även smärta vid värk ....
-  De som skrattar mycket löper 50% lägre risk att drabbas av blodproppar ...
-  Koncentrationsförmågan ökar & du blir smartare av att skratta mycket ....







          Kram och tack för idag! Besök gärna denna hemsida, Hälsoakakademin Europa AB





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar