söndag 20 januari 2013

Äntligen över ,,,


Barnen har sovit en bra stund även fast klockan just passerat 8 .... Efter att "sagt" typ 10 ggr att det är dax att sova och mer eller mindre tvingat två "pigga tjejer som de själv sa" att sova tog det inte ens 1 minut så sov båda!! Behövligt efter en helg med alldeles för lite sömn! Att somna efter 22 och vakna innan 06 klarar inte mina trolls små kroppar av ....

Äntligen är helgen över! Skönt tycker jag. Älskar måndagar! Det har verkligen varit en helg där inget särskilt hänt. Jag har inte tittat på TV ens 10 minuter, inga roliga middagar, inga vänner på besök, ingenting jag känner jag har att dela med mig av alls!? På en hel helg ,,,, Det är många saker jag är tvungen att tacka nej till/bla en rolig tillställning igår eftersom jag har två barn och en man som är musiker .....
Jag saknar oftast inte "det livet", men ibland kan jag känna lite avundsjuka på mina "norrlandskompisar" som har mormor, morfar eller farmor o farfar, släkt, vänner så nära att de bara kan "komma över..."!!
Ofta består mina helger av "barn" och planeras därefter. Denna helg hade jag inte planerat och det blev inget som hände mig heller .... hmmm, lite tråkigt! Barnen har haft att göra som vanligt. Allt från kompisar sovit över, badkalas, bowlingkalas, pyamasparty, dansskola mm. Så jag har ändå inte varit sysslolös om man säger så. Planering, mat, lämna, handla, följa, mat, tvätta, dansa, och till och med alldeles för tidiga mornar denna helg! Bara att gå vidare .....

I morgon ska jag på min föreläsning /skola hela dagen, jag längtar! Träffa vänner, lära, lyssna och bara vara bland härliga vuxna människor full av energi!! Likadant tisdag, jippi!





Min "nytto-godis" (det heter väl så..) är slut, så snart ska jag hoppa in i duschen o sedan krypa i säng, kanske inte riktigt än men .... snart, om man sover går tiden fortare:-)Hihi





En lite rolig bild med en rolig historia som jag inte kommer ihåg nu,,,
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar