måndag 17 december 2012

Hälsoakademin Europa AB & Våga ,,,


En lååång intensiv, inspirerande, rolig dag! Jag tyckte och trodde förut att allt som har med läsning/plugg att göra är jag färdig med för resten av mitt liv. Tänk vad fel jag hade!
Så om du inte vet vad du ska göra, funderar på jobb, utbildning, framtid. Gå in HÄR och läs! Hitta en utbildning som passar just dig och sök! Läs och bli något du drömt om! Varför inte?! Vad e det värsta och bästa som kan hända? Livet är alldeles för kort för att inte ta vara på det ....



Idag var vi på plats åtta timmar och det kändes som två:-) men inte efteråt. Mitt huvud känns fullt av nytt men min kropp känns glad.


I dag var ämnet Hälsopedagogik: Vad innebär begreppet "hälsa" för dig?
Vi har gått igenom Friskvårdspolicy och även gjort redovisning i grupp med inriktning på Hälsoprojekt!
Hur många gillar att stå inför en grupp människor och prata ... Inte jag! Men ibland får man kliva ur sin  "trygghetszon" ...

Vi är en härlig grupp där alla verkligen stöttar, peppar och berömmer varandra! Det känns härligt. Mer sånt även privat kan jag tycka! Istället för att ständigt vara snabb att påpeka om något är fel eller tokigt. DÅ får man höra. Men det är ju ännu viktigare att få höra när något är bra också. Det stärker ju faktiskt både självkänslan och jag kan till och med känna mig nöjd själv om jag gett beröm! Att göra någon glad är väl inte så tokigt!




Nu ska jag som vanligt ta fram min mobil : Sms:a till mig själv vad jag "ska" göra i morgon. Listan kommer göras lång eftersom det är inte många dagar kvar till Jul :-) ...

Kram och våga Stanna upp och tänk på vad just du mår bra av och gör det !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar