fredag 16 november 2012

Kvällen i bilder och ett varmt bad med massa olja:-)


Som sagt en lyckad kväll igår med många härliga vänner! Vi var ca tjugo stycken och hade några mysiga timmar ihop. Synd bara att tiden går så fort .....

Här Ankie Bagger, Jessica Sögaard, Tuva Berglund, Jag och Annika Duckmark :-) Gärngänget, Hi hi Låt oss tro det då ´....


Det är först efteråt man kommer på att man varit dålig på att ta bilder... och då är det för sent :-) Årets första glögg för många. Doften är härligt speciell!


Ett antal plåtar hade jag gjort med pizza. Olika saker på: Bla kyckling, oliver, skinka, Ost, Röd lök, Salami. Såg ut att vara populärt .... Kan varmt rekomendera ICA pizzabotten som e grym !


                                                                               Rött vin så klart:-)




Mammorna i klassen:-) Mysigt att ses hemma och hinna prata med varandra, blir ju aldrig av i skolan...



Olgas mamma Lisa och Fannys mamma Ulrika var självklart på plats! Annars brukar vi hänga på söndagar på dansen ....


Ankie och Dafhne minglade .... Snart har jag övertalat Ankie att få tillbaka sin blonda kaluffs ... Jag vill ha tillbaka gamla vanliga Ankie!!




Strax efter 20.00 kom barnen hem och var så trötta då de fått varit på Andys Lekland eftersom det var barnförbud hemma ikväll ..... De hade ändå mycket roligare med pappa på leklandet:-)





Nu börjar kylan krypa närmare. Det är fredag: Vad kan vara skönare än att komma ut i friska luften och gå! Men bara om man är rätt klädd !!

1 Underkläder i funktionsmaterial
2 Mössa och vantar
3 Goretex håller fötterna varma
   Träningsskor i Goretex håller fötterna torra och varma.
4 Varma vrister med damasker
Damasker för låga skor hindrar att grus, ­småsten, regn och snö kommer in i glipan mellan byxor och skor. Samtidigt håller du dig varm kring vristerna. Det finns många bra modeller som passar även vid lättare löpning i stan.
5 Lager på lager
6 Andas genom näsan
Värm upp kroppen i lugnare tempo och börja med att andas bara genom näsan. Du vänjer luftvägarna vid kylan och luften ­samtidigt som du tränar upp en fin ­djupandning.
8 Drick regelbundet
Ibland känner man inte törst lika snabbt i kallt klimat som i varmt. Men du förlorar mycket vätska via svett. Förvara drickan - om du ska ha med någon - nära kroppen och helst under några klädesplagg. Annars är risken stor att du bara har isklumpar när du ska dricka.
9 Ta dig hem direkt efter träningen


Själv ska jag inte ut och varken gå eller springa idag! Jag ska lägga mig i ett varmt bad med massa barnolja och läsa tidning som jag fick igår av en tjej. Det kallar jag lyx. Släcka lyset och tända ljus! Bara jag i hela huset = lugn & ro! Härligt.

Jag är värd det idag, känner mig trött men glad !!!!!








Kram så länge

2 kommentarer:

  1. Verkar som ni haft en härlig kväll! Hoppas du får en minst lika fin helg!

    kram

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag hade orkat kommit, men det Hade inte funkat, nästa gång!!! Kram

    SvaraRadera