fredag 23 november 2012

Är det fredag så är det ....


Det ska väl kännas att det är fredag och något speciellt .....

Jag dukar oftast middagen i "finrummet" i stället för i köket när det är helg. Det spelar ingen roll om det bara är jag och barnen som ska äta. Jag tycker det ska vara tända ljus, stort bord och fina glas! Fånigt, kanske .... men det finns mycket som är mer fånigt! Så tänker jag..

I kväll blev det fläskfile som jag stekte och sedan in i ugnen med en god sås och lite riven ost på. Till åt vi potatis och en sallad. ( Det var bara jag som tyckte det var supergott ... ) Jane säger att det är gott för att vara snäll, men att hon inte riktigt gillade såsen !? Julia var för hungrig och sa att hon inte hade fått någon mat ens på dagis idag så henne var det så synd om. Jag anade och hade även stekt på några korvskivor och även dom in i ugnen med lite riven ost på. Jag vet hur kvällen slutar om det inte blir någon mat ätit ....
Efterätten bestod av glass med två skumtomtar på :-) Det var uppskattat. Jag drack vin och barnen blanddryck med lite sockerdricka i för att få en lyxigare smak ....




Sedan har vi kikat på X Factor (du antar säkert vilken vi hejar på) .... men rätt tidigt sov dom... I morgon är en jobbig dag .... Julia ska på kalas och Jane och hennes kompis Linnea ska ha ett partykalas här hemma för alla tjejer i klassen ....


Här är senaste trenden i klassen på skolan: De gör en kanin av sina fingervantar ????



Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar