torsdag 25 oktober 2012

Kall morgon och klassmiddag!


Natten var Ok, många ben och fötter som inte var på sin plats om man säger så .... Ovant! Barnen brukar sova i sina egna sängar men jag och dom tycker det är mysigt ibland när vi är ensamma att få ligga tre i samma säng. Tätt, tätt (ibland för tätt) och få mysa och höra på varandras snusningar när man vaknar till på natten!

Morgonen var kall!! Nu är det bara 1 grad men solen är framme. Varma skor, krage och vantar har fått kommit fram ....



Julia och jag tog bussen efter vi lämnat Jane på skolan. Barn är så härliga! I morse sa Jane:
- Mamma, jag längtar tills du fyller år för du kommer bli suuperglad. Du kommer få något du önskat dig och jag hoppas vi kommer få låna "den" ibland! Jag kommer inte säga vad det är .....
Nää, vad bra, spännande säger jag!
Då säger Julia som snart fyller 4 år:
-Mamma, vi kommer aldrig säga, men det är ingen dator i alla fall .............

Vad kan man göra om inte "LE" !!!

I eftermiddag ska vi vara på plats i skolan klockan 17 för att förbereda inför skolans klassmiddag. Det kommer bli 50 barn och 45 vuxna. Roligt!

Klä på dig och ut i det friska härligt kalla vädret, det ska jag!

Kraam





6 kommentarer:

  1. Kram på dig också. Vi ses ikväll, Ha en skön så länge.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack Eva! 6 döttrar, oj vad duktig du måste vara ! Kraam

      Radera
  3. KUL å se dig igår :) Lika snygg som sist, eller ni, du å Annika :) Hade oxå önskat att jag ahde barnnvakt, men han skötte sig rätt bra, lite jordgubbscider var nog räddningen hi hi hi.... Å kul med plugget, lycka till med utb så hoppas jag vi ses snart igen, kanske över ett glas vin el nåt, må så gott, kraaam L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Du!! Javisst, jag ska också på bloggmiddagen är tänkt .... Skoj! Så vi ses då (utan barn....) hi hi Kraam

      Radera
  4. Visst skaväl du på bloggmiddagen??? 6 nov?? trir jag såg ditt namn??? hoppas vi ses då?? kraam

    SvaraRadera