fredag 19 oktober 2012

Hemma igen efter en trevlig tillställning med ambassadör .....


Jag i en specialsydd klänning som jag haft i många år! Och som jag faktiskt trivs bra i. Jag var osäker om jag skulle "komma i den" men det gick bra:-) Kjol med en topp. Huvudbonaden hittade jag tyvärr inte ....(används för sällan:-)



En trevlig tillställning med mycket prat, mat och dryck. Det var ett 20-tal inbjudna gäster.
Nigeras ambassadör Benedict Onochie Amobi tillsammans med sin fru Sheila Enuoma Amobi lämnade över present som tack för hjälpen då Alban uppträtt och hjälpt till på många sätt!




                                                                                 




                                                                                         Några av gästerna.






Lite mat (fuffu) gjord på Mannagryn o Vatten. Även ris, kyckling, fisk och mycket mera serverades. Skillnaden är stor när det kommer till efterätten också. Typiskt Svenskt är väl massa kladdkakor, kakor och massa annat mumsigt. Här var det massa frukt, lika gott det med!

Sadza är basmat i Zimbabwe och en omtyckt rätt i hela Afrika. I Nigeria kallar man det för ”Fufu”, i Kenya heter det ”Ugali” och det kallas ”Papa” i Sydafrika. Den äts med händerna tillsammans med kött av olika slag.




Väl hemma var det dax för paketöppning, att de visste att jag snart fyller år:-) Fina champagneglas och en fin Ishink samt ett par flaskor ....





Skål och Sov Sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar