fredag 19 oktober 2012

Chips & pyamas party


Läste om barn och godis. De ska inte få om de inte frågar, även om det är helg! Finns det barn som inte frågar?? är min fråga ....  alltså nu pratar vi inte barn under 3,5 ,4år ... med stora syskon dessutom:-)
Men jag håller fullt med. Det behöver absolut inte vara en hel påse med godis. Ofta tror vi "som borde förstå".... att de inte blir nöjda.
Här brukar det bli runt 10 godisar var och ännu roligare om vi går ihop till affären och de får plocka tio själva. Synd bara att påsarna är så gigantiska ... 
Julia brukar faktiskt inte villa ha alla utan spar hälften till lördag också. Sött! Och OM hon råkar glömma dom och det blir söndag, måndag, tisdag och ingen frågat efter dom tycker jag lite synd om dessa godisar som ligger där ensamma och inte har något att göra. Jag äter alltid upp dom:-)...... "i smyg"!
Sen brukar barnen få en varsin liten chips eller ostkrokspåse också:-)

Dessa två är mina absolut favoriter!! Men barnen gillar sourcream & onion ,,,, tur är väl det:-) !





I kväll blir en fredag utan chips. Ska iväg på Nigeriansk fest och där kan jag inte tänka mig det dyker upp nå Dill & Gräslök inte ,,,,
Jane ska på Pyamas-Party och sover inte hemma. Och Julia får vara hemma med barnvakt och mumsa på sina tio godisar:-)   Vilken fredag! Hihi

Återkommer senare med lite bilder, "så klart..."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar