måndag 17 september 2012

Vad konstigt inlägg det blev.....

Jane och jag hämtade Julia klockan halv 7 ikväll utan en aning om hur läget var .... Sist hon följde en kompis hem efter förskolan fick jag bära henne skrikande hela vägen hem eftersom hon både var väldigt trött, arg och hungrig ..... Idag blev vi överraskade : En super glad tjej som haft så roligt, tackade artigt för att hon fått följa med hem efter dagis och utan protester om att stanna LITEN stund till och gick och trallade hela vägen hem !??
Bara det gör att man själv blir på bra humör:-)!Ännu ett bevis att när någon annan är glad blir man själv mycket gladare också. Är någon sur eller beter sig otrevligt blir man själv inte på humör heller ...

Alla försöker vi väl vara så snälla och bra och omtänksamma, så hjälpsamma, och trofasta vi kan!? OCH vi väntar oss samma tillbaka från våra medmänniskor!? Vi hoppas och tror och skapar förväntningar, förhoppningar och blir ständigt besvikna eller kanske ibland även glada ...
Ett bra uttryck tycker jag är detta:
När vi förväntar oss att det vi VET inte fungerar plötsligt ska fungera, har vi skapat världens bästa grund för just BESVIKELSE ...
Ändå ser det ut som det gör!? Vad hände!? Vänner, Familj, Förhållande, Jobb, Skola som man försöker hålla vid liv samtidigt .... Ibland lyckas man bra, ibland lyckas man dåligt och ibland känns det som man inte bryr sig!? Några jag blivit riktigt ledsen att läsa om som jag trott på är bland annat dessa:

                                                                                 och även dessa:

                                                                                          Vad hände??
Jag fattar ingenting och kanske e det lika bra ......






Det var ett konstigt inlägg men lägg inte för mycket energi på det´:-) ....
Kraam

1 kommentar:

  1. "Am just a girl in the world" Funderar på samma sak, jag förstår exakt hur du menar.Tror jag :)!

    mvh/ En som också trodde på dessa utåt sätt ultimata paren.

    SvaraRadera