söndag 30 september 2012

Tomten och lite till ...



Söndag kvällar är oftast en planering för kommande vecka! Läsa schoolsoft och dagis veckobrev med planer för kommande vecka. Utflykter, aktiviteter, tider, matlistor, gymnastikkläder, kompisar som ska komma, egna aktiviteter och jobb. Har köpt en ny almanacka som ligger framme i köket och den fyller jag på. HUR klarar man sig utan och hur kommer man ihåg allt !!? Och tänk dom som har 4 eller fler barn,,,, hur gör dom? Bra gjort !!!

Julias hår blev så fint och hon känner sig glad, stolt och nöjd och det är det allra viktigaste! Skulle hon inte vilja ha sina flätor skulle hon självklart slippa!! Jag tycker hon är minst lika fin utan men det är mycket mycket enklare när hon har sina flätor ..... Utseendet är inte viktigt och det försöker jag berätta så fort jag får tillfälle. Desto viktigare att försöka få barnen trygga, få de att förstå att alla e olika och vi duger som vi är, bygga upp en inre säkerhet och tycker jag man e snygg:-)! men det är inte det enklaste i dagens samhälle och heller inte i denna stadsdel .....  men man har en skyldighet att försöka så gott man kan! Mer kan man inte göra ....


                                                            På väg hem från dansskolan idag såg det ut så här:

Vi mötte även två ridande poliser mitt på gatan. ÅÅvad jag saknar hästar och rida !!!!! Måste ta bussen någon dag till ridskolan bara för att få lukta lite.... finns det något bättre än "snosa i mular" ... ja bebisandedräkt o gos men ingenting annat!



  
                                                     
   
Jag och Tomten när jag var liten .... Min fina, snälla, busiga, mini mini vän (han var 98cm i mankhöjd....) som jag fortfarande kan drömma om. Livet e konstigt!





Syns i morgon hoppas jag !!!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar