onsdag 5 september 2012

SOVA


Efter en blåsig men solig dag känner jag nu att Alvedonen inte längre finns kvar i kroppen, dax att fylla på lite.... "Ska mycket till" innan jag accepterar ordet "sjuk"!!
I kväll ska jag lägga mig samtidigt som barnen och därmed är jag "frisk" i morgon igen .... 

I dag "råkade"vi hamna på SOVA , ett ställe jag lätt skulle kunnat spendera några timmar. OJ vilka sköna sängar!!! Vi kom på att det inte bara är en sänggavel vi skulle behöva utan nya sängar också.... Men svårt det är när det finns alldeles föööör mycket att välja mellan! Likadant när man ska köpa något annat: Typ skor: Lättare om det finns två alternativ, då tar man ett av dom. När de finns 1000 par att välja mellan blir det oftast att man går ut därifrån med inga ....

Några av alternativen idag! Det e inte bara utseendet som spelar roll, finns ju även hundra olika typer av madrasser, tjocklekar, mjukhet som ska anpassas efter varje kroppstyp osv eftersom det tydligen är superviktigt att vi avlastar kroppens alla delar under natten så vi kan slappna av riktigt och återhämta oss, ryggraden ska vara rak när vi ligger på sidan osv osv osv. Lärt mig mycket idag ...... Dock bara om sängar:-)




                                                       Vad passar inte bättre än: SovGott

1 kommentar:

  1. Inga pappiljotter ikväll, men vill man vara fin, får man lida pin! Bra ordspråk. Sov gott!

    SvaraRadera