torsdag 20 september 2012

mama


Barnen sover sedan ett tag. Jag vill gärna att de sover 20.15 och det går faktiskt rätt bra och det brukar funka de flesta kvällar som tur är. Vad händer annars? Jag får väcka dom på morgonen och det blir oftast en rätt trist start på en ny dag helt i onödan. När man ändå VET att det med enkla medel går att göra så de får vakna av sig själva, vara pigga, glada och vilja borsta tänder, äta frukost  och klä på sig utan att man måste tjata som oftast leder till gnäll och skrik .....
Hur morgonen är kan ju vara avgörande långt in på dagen så varför inte starta bra !!?
Självklart ställer jag fram klockan lite så de tror att de får vara uppe lite längre ... och jag gör det endast för att vara snäll, inget annat:-) .... Vi pratar först om dagen, vad som hänt, vad de längtar till imorgon osv. Vi läser först en saga och det senaste är att de vill höra en berättelse om när jag var liten .... oftast somnar Julia där,,,,

Jag blev lika glad som vanligt när jag fick denna idag så ikväll blir det mys läsning i en skön vit soffa med täcke o kudde efter en varm lång dusch ....



Tidningen MAMA. På tisdag ska jag på Frukostshopping (8.30) här i Centrala Stockholm som just mama bjudit in till. Vill du gå så maila mig så går vi tillsammans!

Stor Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar