tisdag 21 augusti 2012

Upprop på skolan och Rea ....


Hemma efter en mysig morgon & förmiddag med upprop på Nordiska Museet för hela skolan där Jane nu börjar 1:an (var tog alla år vägen??)



Skön stämning där alla är på bra humör, förväntansfulla och överlyckliga att få vara med klasskompisarna igen ... Redan på uppropet börjar det planeras...: Kan jag få följa den o den hem idag, och den på torsdag osv. DÄR kan jag verkligen önska man bodde lite utanför stan eller kanske till och med på landet där barnen kan gå ut på gatan själv och leka med barnen i huset bredvid. Eller ta cykeln och hälsa på bästisen som bor bara några minuter bort ..... Men , men- det är för -och nackdelar med allt i livet :-) ..

      Längst fram stod alla lärare och blev presenterade och sedan var det upprop för varje klass :-)

                                
Barnen fick sitta nedanför klassvis och när rektorn frågade varje klass om de längtat tillbaka till skolan skrek alla i sina respektive grupper JA, utom 7orna 8orna o 9orna ... ??


                                                        Många föräldrar var på plats


Efteråt var det dax att bege sig till skolan där alla elever fick glass av glassbilen och sedan lite lektion och efteråt fritids. Häst och vagn är en tradition första dagen!



                                                                    Klasskompisarna



                                                  Här Olga och Molly som ska börja 2:an

OCH på väg hem kunde jag inte låta bli att gå in på ZARA och kika på Rean. Handlade mycket roligt, kanske inte så mycket på rea men ändå... GUD vad bra jag mår nu !!!!!!



Visar alla saker ikväll för NU måste jag plocka ihop och städa lite. Det är kaos här hemma eftersom jag varit ensam med barnen två dagar men ikväll kommer MR hem så jag måste fixa innan dess och om två timmar ska båda barnen hämtas......

Kraaaam

2 kommentarer:

  1. Men det var ju alldeles nyss som Jane var en liten liten liten plutt! Dessutom den enda i sin förskolegrupp som kunde sjunga alla sångerna, ta på sig mockasinerna helt själv och dansa som vilken stjärna som helst. Herrejösses.

    Kan vi sätta paus en stund?! Jag vill inte bli gammal!

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullt med dig! Vill heller inte bli gammal ..... (eller vad e alternativet? Jo, ångrar mig, jag VILL bli gammal!) Kraaam på dig och lycka till, såg att din blogg ligger bra till:-)!!

    SvaraRadera