torsdag 9 augusti 2012

Humlegården och God soppa !!


I dag fick barnen bestämma.
Nr 1 på listan var att kamma och fläta mitt hår (jag "hatar" när någon håller på med mitt hår men jag fick bita ihop...) aj aj aj

Vi har spenderat 3 timmar i vår kära park (Humlegården) som ligger bara några minuter från vårt hem. (tur eller otur:-)



Undra hur många timmar jag spenderat där .... ?? När Jane var liten och vaknade alldeles för tidigt, var vi ofta där vid 8 tiden på morgonen och det blev ibland flera flera timmar. Hon fick aldrig nog av denna "ändå trevliga och mysiga" park...



Vi hade med lite fika och träffade upp både min vän Paula och hennes barn och många andra kompisar till barnen dök upp:-)


Det finns även så man kan gå in och leka, måla och toaletter finns på plats. Ett bra ställe att få sitta en stund och prata, fika, umgås med sina vänner samtidigt som barnen har roligt och leker! Det finns inte många sådana platser, hi hi



Nu ska jag äta en favoritsoppa från East (med kyckling) Bor du i närheten måste du beställa den "inte så stark" East ligger nere på Stureplan vid Svampen :-)


Mums

2 kommentarer:

  1. Jag älskar när någon håller på med mitt hår. Edvin och Arvid borstar ofta mitt hår till min stora glädje. Även fast de bara är två år så är de riktigt duktiga :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att jag inte var så hår-öm!! Jag som säger till tjejerna när de sitter flera timmar och gör sina flätor och tycker det gör lite ont i bland: Den som ska vara fin få lida pin .... sen sitter mamma och skriker AAAJJJJ av bara lite kammande och hon ska föregå med gott exempel... Hi Hi, Kraaam på DIG

    SvaraRadera