tisdag 7 augusti 2012

Spruta och zoo ..

Hej min vän
Eftersom det var den som var räddast som skulle börja, blev det jag  ......
Men nu är vi klar med alla tre Fästingsprutorna. Vi har aldrig märkt av fästingar men vet att det är mycket ute i skärgården och framförallt på Ingarö så är det lika bra att vaccinera sig när man kan.

                                              - AAJJJ sa jag fast det gjorde inte det minsta ont .....

Klart man fick tatueringar och klistermärke efteråt. Jane har aldrig brytt sig över att ta sprutor. En gång grät hon för hon "slapp" ta och vi andra skulle ta :-)



Solen skiner och det regnar lite emellanåt ... Jane fick följa med Oliver och Adrian på Cirkus och jag och Julia tog en promenad till Fältöversten och kikade på spindlar, skorpioner, hamstrar, fiskar på  Zoo ...




            Hittade ett mycket bra och tänkvärt ordspråk som jag bara måste dela med mig av!


3 kommentarer:

  1. såg dig på berg flyttar in. ni bor fint och vilka fantastiskt duktiga och fina barn! jag blir nästan avundsjuk. Läser din blogg så ofta jag kan. /Eva

    SvaraRadera
  2. Sååå fint avsnitt med Berg, viken härlig familj och så fina ni är. Tack för bra blogg.Tycker Carin

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Eva och Carin !!! Kraaam Kin

    SvaraRadera