lördag 16 juni 2012

REGNET DET ÖSER NER .... FORTFARANDE !!


I dag blev det regn hela dagen!!! Det regnar mycket när till och med 3 stycken sjuåringar vill åka hem från Gröna Lund för att komma hem och ta ett varmt bad ...

Kalaset vi var på var lugnt och mysigt! Gillar små kalas där varje barn får utrymme att leka, höras, dansa och ha skoj utan att bråka och kivas om samma saker och där ljudnivån blir så hög att man nästan bara vill hem... (som det lätt kan bli när man bjuder in hela dagis :-) + alla föräldrar ....
Jag har "hört" att man ska bjuda lika många "kompisar" som ålder man fyller. Dvs 2 år =2 kompisar, 5 år 5 kompisar osv. Och det ligger nog något i det! 

                   Här Julia, Katrin och Lisa (som fyllde 3 år) och som blivit en av Julias bästisar ... 

Barnen trivdes och det var både tårta, ansiktsmålning, fiskedam och dansstopp. Roligt då Julia fick välja vad hon ville bli målad till och valde JUST en liten FJÄRIL  .....

Från balkongen blåstes såpbubblor och därute vräkte regnet ner så det var inte läge att gå ut idag ....

Så himla fin och god tårta. Men jag fattar inte, Barn gillar inte riktigt tårta ??! De vill hellre ha saft och en bulle eller nåt. Det blir alltid massa tårta kvar när man har kalas och vi gör samma misstag varje gång för vi "tror" att nu är det nog fler som gillar tårta, men icke :-)

I morgon väntar helgens andra kalas .... Jag kan INTE komma ihåg att jag var på så mycket kalas när jag va liten !!?


Kraam







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar