måndag 4 juni 2012

Facebook ,,,


Facebook vill släppa in barn.
Nu utvecklar it-jätten möjligheten att slopa åldersgränsen på 13 år.
Facebook har i dag en åldersgräns på 13 år för att få öppna ett konto. Men just nu håller det gigantiska företaget på att utveckla tekniker för att även släppa in barn på det sociala nätverket, skriver amerikanska Wall Street Journal.



Ännu ett intressant ämne och jag håller INTE med!! Varför ska barn bli lika beroende som "oss vuxna" av Facebook .... Det kan bli så och då är det väl lika bra att se till (från början) alltså vi vuxna att det inte behöver bli så, eller!? Jag skulle inte tillåta Jane 7 år att vara med, men skulle detta införas kommer hon säkert komma hem från skolan en dag och säga "alla andra" är med UTOM jag ......
Nu har alla mobiltelefon och kan ringa utom hon och nån till... eller hur!? Det måste jag komma ihåg att fråga alla föräldrar om på nästa träff (brännbollsturneringen på torsdag- Hela klassen).


I dag "borde" jag ha vilat eftersom jag inte blivit bättre. Fortfarande svider det i halsen och ögonen och kroppen små fryser ... En tidig kväll blir det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar