onsdag 6 juni 2012

Blev ändå en bra dag...


Vädret blev bara bättre och bättre ju längre dagen gick ....
Jag och barnen gick ut rätt tidigt. Jag tog dom runt på "hemlig tur" som dom tycker är såå roligt. Man vet aldrig var man hamnar eller vad som händer eller vilka man träffar!
Vi blev lägligt inbjudna på Brunch hos goda vänner, vi tackade självklart JA! I bland kan man känna sig lite ensam i en stor stad med barn och ofta när det firas något eller högtider som exempel påsk, valborg, Kr.Himmelfartsdag, Pingst etc.. är det "hela familjer" de som är hela familjer vill säga... som träffas och är man då ensam med barnen kan det ibland kännas lite tråkigt.

En god brunch hemma hos Jenny, Christian, Filippa snart 7 och Gustav 4. Barnen känner varandra väl så vi hade en lång mysig stund med massa "mumsigheter" och barnen lekte super bra!




Efter några timmar kom solen och det blev mycket varmare. Vi gick ut till deras park (Sture parken) som ligger precis utanför porten och la oss och lapade lite sol medan barnen hoppade twist, klättrade i träd, letade nyckelpigor, sprang runt och hade roligt!








Dax för lite picknick med bla saft, sockerkaka, mackor och smått & gott innan vi begav oss till en annan park "Humlegården" där vi visste att dom hade nationalfirande och lite aktiviteter. Det var fler som visste det!! HerreGud vad människor!! Tror halva Östermalm var ute idag. Alla saknar solen och vill ut ...



Efter 6,5 timme ute med lek o tjo´var inte alla nöjda att gå hem ändå... bara jag !! Men eftersom tjejerna har engelska onsdagar klockan 16.30 var det bara att "traska hemåt"
En mysig dag har vi haft och tack fina vänner för att ni finns


Kraam


2 kommentarer:

  1. Du ser ut att vara en toppen mamma. Jag går aldrig ut med mina barn tidigt. Tur dina barn inte har lata mig som mamma. Tack för en bra blogg ! M

    SvaraRadera
  2. Vilken toppendag trots att du är själv idag. Massa kul för barnen som älskar överraskningar. Tänk om jag också kunde vara så kreativ.Din blogg är så upplyftande. Hälsningar från en 3-barnsmamma.

    SvaraRadera