onsdag 2 maj 2012

Sommar !?


Jag funderade när jag promenerade från mitt hem tidigt i morse och solen sken och alla jag mötte hade ett leende på läpparna....15 grader redan:-) .. Känns som en sommardag!
Var man än bor eller jobbar så tar det ett tag innan man "kommer in" i området. Nu älskar jag Östermalm. Inte alls för att det är Östermalm utan snarare för att det dagligen dyker upp vänner, "bekanta" och barn man verkligen stannar upp och pratar med. En spontan fika, pratar med dagisbarnen på gatan som känner både mig och min familj och till och med vet mormors namn .... Känns även som man känner personalen i många butiker och även på Hemköp. Det börjar närma sig "FORSA" där jag e född och uppvuxen. När man åkte eller gick och handlade där blev man alltid kvar minst en timme eftersom man träffade så många man ville prata med. DET e ovanligt i en stor stad som Stockholm..
Gick in på mitt favoritställe och beställde en Latte och där hittade jag två vänner:-)

Här My och Paula. My hade såå snygga ballerina skor som jag verkligen skulle vilja ha! Jag vet var hon köpt dom så vi får se .....

Nu väntar en stor hög med strykning, ska fixa något till Jane som har namnsdag i morgon och massa annat. Känns som man ligger "efter" då man varit hemma och barnen varit lediga fyra dagar i rad. Men mysigt har vi haft så vad spelar resten egentligen för roll .... ??

Kraaam så hörs vi senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar