måndag 21 maj 2012

Mysig dag på skolan !


Vad ska du ha på dig idag mamma???
- Vad tycker du?
Ta något du tycker om ...   Så det blev jeans och en vit blus eftersom solen var framme redan klockan 8:-)


Vi pratade och planerade dagen i minsta lilla detalj på väg till bussen. Att ha med sig morsan inför hela klassen en hel dag e stort!


Jag skulle sitta på stolen på samlingen, inte sjunga med på musiken och sitta bredvid Jane på lunchen mm. Väldigt viktiga detaljer som jag tror jag klarade galant:-) ...
 
Vilken dag! Såå roligt att vara med en hel dag! Imponerad och spännande har det varit. Vi började dagen med lektion med skrivstil, matte. Jag kunde inte skriva så fint och räkna så bra när jag gick i förkoleklassen... (6års..) då kallat lekis tror jag !? Vi lekte nog mest ...



Janes skola heter Fredrikshovs slotts skola och en toppen bra liten skola med endast en 6 års, en klass med 1 or, en klass 2 or osv ända upp till 9.an. Det blir lite av en småstadsskola där alla "känner alla" Tryggt tycker jag!
På musiken var det träning inför avslutningen som de ska ha i kyrkan om 3 veckor. Jag kan erkänna att det kom en liten tår vid "Den blomstertid nu kommer"
På rasten var vi ute på gården. Satt och pratade lite med fröknarna och lekte en del :-) .... Rockringar, hänga knäveck mm. Jag också så klart:-)!


Tack snälla fröknar, Jane och hela klassen för idag. Nu ska jag iväg och hämta upp Julia på dagis som jag lovat henne! Det var ju lite orättvist i morse .....

                                                        Fröken IngaLill, Jane & Jasminka några månader sedan

Kraaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar