måndag 7 maj 2012

Grillning och hockey ...





Blir så glad när jag får veta att det faktiskt inte bara är tjejer som läser min blogg så därför håller jag med att det kanske inte är så intressant att läsa om torrschampo ....
Kom på ett "gubb tips" nu som passar alla grillmästare som oftast e dom som får äran att grilla nu när sommaren snart e här:-)

Barnen vill oftast ha korv med bröd och att skära en skåra längst korven innan man grillar den (där man sedan placerar det man vill ha på..) tycker jag e toppen så slipper allt ketchup och senap rinna ner på sidorna och det blir kladdigt överallt ...


Kvällens middag bestod av stuvade makaroner och stekt falukorv (viktigt vilken korv det är ....) Mums blev det !

I morgon blir det ännu enklare. Samma makaroner och istället för korv blir det köttbullar .... Blev så mycket kvar.

Här mina fina välvårdade naglar, Tycker det är snyggt med fina naglar. När jag var yngre bet jag alltid på nagelbanden så varje kväll fick jag smörja in dom annars värkte det så mycket på morgonen när jag vaknade... Fy. Nu är jag rädd om dom!!


Oj nu blev det lite "tjejigt" igen........

NU VIDARE TILL HOCKEY, HI HI




                                             







1 kommentar:

  1. Kommer ihåg din mammas stuvade makaroner - de var också mums! //Pirjo

    SvaraRadera