söndag 20 maj 2012

En tanke .... och en härlig solig dag!


När jag ser denna bild kan jag inte låta bli att tänka tillbaka ...  små trånga stigar att balansera på. Spännande saker som dyker upp hela tiden. Det kan vara en lång pinne, rutten stock att gå på eller något annat... Visst fick vi massa saker förut också men dom kommer man mindre ihåg. Men känslan av skog, stig och doft kommer man nog aldrig glömma .... Tack för min uppväxt !!


Min okomplicerade, trygga uppväxt som betyder mer än alla materiella saker i världen. Jag vill att mina barn också får uppleva samma sak. Men tyvärr är det svårare 2012 då det mesta handlar om tid, saker, pengar, boende, bilar, kommunikation- vilken utveckling....  måste vi kunna bli nådd hela våran vakna tid.... När jag var liten hade vi sommarställe utan varken toa, vatten eller någon telefon. Det funkade hur bra som helst. Och allt var lugnare!

Vatten gör mig lugn! En liten stig gör mig lugnare än en stor bred väg ... Stenar, blommor gör mig glad:-) Myrstack såg vi på vägen och pratade om att det var väl tur att vi fick bli en människa istället för en myra ....



Våra fina vänner Ankie och Mattias kom förbi på Ingarö där vi varit hela helgen eftersom det blev så otroligt härligt väder! Vi har pratat om livet, ätit och barnen har lekt, lekt och lekt ..



Innan barnen somnade frågade jag barnen om de haft en mysig dag och vad som var roligast ... Jane visste inte och Julia sa:
- När vi var ute i skogen och plockade blåbär :-)       "Du ser !!! Jag vet inte att vi plockade några blåbär men i skogen var vi ...... !"

Imorgon ska jag vara med Jane i skolan hela dagen. Bara ändå ....  Ska bli så roligt !!

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar