tisdag 10 april 2012

SJ, suris och en läsvärd bok ,,,


Vi e hemma i Stockholm igen. Regnigt och kallt och inget vidare väder att komma hem till. Saknar redan min mamma o pappa.... och det fina väder vi faktiskt har haft!
SJ skötte sig bra idag:-) Förutom att en grinig dam som jag kallade kärring nog hade missat att bokat tyst avdelning och hamnade istället bredvid oss.. Hon bad mina barn sänka sin dvd när de tittade på Lotta på Bråkmakargatan och jag kan lova att ljudet var inte högt!!! Jag bara väntade på VAD Julias kommentar skulle bli. Men hon sa inget konstigt nog utan satt istället och "stirrade" ut damen som ända till hon äntligen hoppade av i Uppsala:)


                          Där sitter hon ( orange tröja)  och försöker skriva utan att bli störd ......

Hade hon sagt något mer hade jag blivit arg och det är inte SÅ ofta det händer!! Men vadå, hur lätt är det för en 3 åring att vara tyst och sitta stilla flera flera timmar. Hon har nog själv aldrig haft småbarn, jag hade lust att fråga ...

Nu har jag läst ut min bok Felicia försvann. Läs den om du har möjlighet!! Och man ändrar snabbt uppfattning om Anna Wahlgren och hennes "barn uppfostran" ....






                             Ett citat ur boken som jag var tvungen att läsa två gånger ...

Kalle
Mamma och styvfar nr 4 ska åka till Malmö över helgen. Därför har de ordnat barnvakt. Jag är nio år och nu är vi sex barn. Det yngsta har ännu inte fyllt ett. Mamma har frågat sin älskare, Kalle, om han kan ta hand om oss över helgen. Självklart, säger han. Han har ju permission hela helgen!
I vanliga fall bor han på mentalsjukhus.



I morgon ska jag och Jane ha en mys dag i hop! Vi har bokat bio och kommer gå på restaurang och äta och sedan får vi se vad vi hittar på. Ska bli skoj!!
Julia ska få gå på förskolan och har utflykt med matsäck /ryggsäck som e så roligt:-) Makaroner och köttbullar och frukt och festis e förberett ....


Sov gott, för det ska jag !!!
(Blir ovant i morgon bitti när inte frukost blir serverat. Vi har blivit bortskämda :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar