onsdag 18 april 2012

I Love You


Det är lugnt, kallt och alldeles tyst. Enda som hörs är tvättmaskinen (som vanligt..) Är det inte maskinen som går så är det tumlaren, alltid någon! Hur kan det bli så mycket tvätt för endast 4 personer!?   
Kom på mig själv att jag läst att det vi tvättar är endast ca 30 % sånt som är lortigt och borde tvättas. Allt annat då?? Jag kollar knappt när barnen kastat av sig kläderna på golvet när kvällen kommer. Jag lägger det automatiskt i tvättkorgen.
En morgon sa Jane:
- Mamma, ska jag ha den här tröjan? Den hade jag ju igår ....   

Vi nöter sällan sönder våra kläder, vi tvättar sönder dom! Jag ska bli bättre. Man kan faktiskt ha samma kläder två dagar i rad OM de e rena. Om inte annat för miljöns skull. Eller kanske bättre att lägga tillbaka dom och ta samma kläder dag 3 istället och ha en mellan dag med något annat :-)
Jeans funkar ju, det är väl ingen som skulle se om jag hade samma jeans 1 vecka i rad.


I kväll blev det "snabb middag" En burk ravioli med riven ost på :-)  så där tycker jag !! Barnen gillar det ,,,
Julia sa när hon skulle sova fast hon var lite sur på mig ...
Mom,  I  LOVE YOU!

Vad gjorde man utan sina barn?!
Kraaam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar