torsdag 26 april 2012

Grannar


Full av aktivitet. När det känns som jobbigast, ljudnivån är så hög att ingen hör när man försöker säga något. När allt ska göras om till kojor och rutschkanor då är det alltid bäst att gå en trappa ner till våra grannar. Där är det alltid ännu värre:-) Hi Hi


Tre busiga killar:-) De har spelat spel "på engelska" ... Killarna kan inte ett ord svenska. Inte deras föräldrar heller så klart. Jag har satt igång och gjort glosor till mamman så hon ska lära sig snart:-) ... Läxan ska jag förhöra nästa fredag. Hej, Hej då, tack, snälla, ja, nej. 6 ord i veckan är väl ok !
Spännande att lära känna en helt ny familj! MEN jag saknar så klart våra gamla grannar massa !!

                                                                         Oliver med Jane och Julia


                                                                                  Cathrine och Julia
Saknar Cathrine mest på helgerna. Det gick nog inte en enda helg utan att vi sprang upp och ner i trapphuset mellan varandra 100 ggr. Lånade saker, passade barnen, drack vin, snackade strunt, kollade tradera och mycket annat:-)  Har bara känt henne några år, men känns som jag alltid känt henne. Konstigt det är! Vissa har man känt "alltid" och ändå känns det som man inte känner varandra riktigt.. Vissa träffar man nästan aldrig men när man väl träffas känns det som man sågs igår och man känner att man verkligen känner varandra. Och vissa .............  äh blev så konstigt, Du förstår nog vad jag menar:-)

I morgon börjar helgen igen. Jag längtar men vet egentligen inte till vad ?!  HA HA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar